Vedran Vereš: Nestat će mediji i agencije koji oglašivačima ne budu u stanju ponuditi opipljivu vrijednost

Vedran Vereš direktor je agencije Initiative Zagreb, koja je prema izvještaju međunarodne konzultantske kuće R3 najuspješnija globalna agencija u akvizicijama novih klijenata u prvoj polovici 2018. U razgovoru za Poslovni dnevnik otkriva kako privlače nove klijente, uspoređuje naše tržište s tržištem regije i posao u agenciji s poslom u medijskoj branši. Pojasnio je i koje su prednosti agencije Initiative Zagreb, koji su izazovi koje očekuje u branši i koliko je ključno pratiti trendove.

veres

Dugogodišnje iskustvo u medijskoj branši daje vam pogled na medijsku scenu s obje strane. Možete li usporediti svoju dosadašnju karijeru u medijima te ovaj agencijski posao? Koje su osnovne razlike i koje su prednosti agencijskoga rada?

I mediji i agencije imaju svoje specifičnosti, ali u osnovi bave se isporučivanjem medijske vrijednosti klijentima, makar to radili u drugačijim ulogama, te je često zbog toga posao medija i agencija u nekim segmentima bliskiji nego se čini. Agencijski posao vrlo je dinamičan i nerijetko je teško predvidjeti sve zahtjeve klijenata pa je zbog toga i precizno planiranje utroška vremena otežano. S druge strane, ako uspoređujemo najveće medije i najveće agencije na tržištu, mediji predstavljaju znatno veće sustave po broju zaposlenih, organizacijski su kompleksniji pa zato i određeni procesi duže traju, dok je agenciji ponekad lakše brže reagirati na izazove.

Globalno i lokalno iskustvo vaše agencije privuklo je mnoge velike klijente. Koji su vam trenutačno najjači i ciljate li na osvajanje novih?

Ponosni smo što je i naše tržište dio recentnih uspjeha Initiativea. Tommy, koji je lokalni klijent, poklonio nam je svoje povjerenje krajem prošle godine. U 2018. smo počeli raditi LEGO i Carlsberg koji su globalno veliki dobitak za Initiative, dok od 2019. na globalnoj razini naša mreža počinje suradnju s Tevom.

Koliko su tržišta regije i naše slična i/ili različita?

Među tržištima regije svakako ima sličnosti, kao što su primjerice dominantna pozicija televizije ili niži stupanj razvoja onlinea nego je to slučaj na razvijenim zapadnim tržištima, ali postoje i znatne razlike, primjerice u veličini medijske investicije prisutne na tržištu, fragmentiranosti medijske scene, prodajnim modelima koji se primjenjuju…

Neke stvari mogu funkcionirati vrlo slično, ali tko pokuša u potpunosti preslikati modele s jednoga tržišta na drugo, a da prije toga nije proveo detaljnu analizu razlika i prilagodi se drugačijim okolnostima i zakonitostima koje vladaju na pojedinačnim tržištima, unaprijed je osuđen na neuspjeh.

Što biste izdvojili kao glavne prednosti vaše agencije u odnosu na konkurenciju na tržištu? Koje su to usluge koje agencija nudi svojim klijentima i po čemu su ‘korak ispred’ drugih?

Entuzijazam koji trenutačno vlada u Initiativeu na globalnoj razini nakon nedavnih uspjeha, pozitivno se reflektira i na nas. Initiative Zagreb ima kompaktan i motiviran tim, sastavljen od iskusnih medijskih stručnjaka koji su fokusirani na pružanje vrhunske medijske usluge svojim klijentima. Initiative znatno ulaže u medijska istraživanja i alate te mi neprestano imamo pristup novim informacijama i znanjima. Naša veličina nam dopušta da menadžment bude uključen na svakom klijentu i da ne robujemo postojećim obrascima ponašanja, nego da pronađemo ‘custom made’ rješenje za svakog klijenta koje odgovara njegovim potrebama, a da pri tome medije stvarno tretiramo kao partnere u cjelokupnom procesu.

Organizacijska kultura u Initiativeu Zagreb vrlo je pozitivna i naglašeno opuštena u komunikaciji, a da pritom nismo izgubili fokus na rezultate. Vjerujemo da takva radna okolina naglašava i unapređuje naše stručne i poslovne kapacitete.

Kako pratite aktualne trendove u branši na našem tržištu? Možete li napraviti usporedbu aktualnih trendova u svijetu i trenutačno stanje u hrvatskoj?

Većina trendova koji postoje u svijetu s vremenom se pojave i na našem tržištu, samo je pitanje koliko je vremena potrebno da ti trendovi kod nas zažive punim intenzitetom.

Rast digitalnog ‘out of home’ oglašavanja je trend koji se kod nas događa, dok se na razvijenim tržištima već dogodio. ‘Programmatic’ će s vremenom jače zagrabiti i u naše tržište, ali kod nas na njega odlazi znatno manji udio u medijskoj investiciji nego na razvijenijim tržištima.

Gdje vidite najveće izazove u budućnosti za vašu agenciju, ali i za branšu općenito?

Medijska scena transformira se sve brže, a klijenti postaju sve sofisticiraniji te uslijed toga i sve zahtjevniji. Na tržištu će opstati samo oni koji imaju dovoljno znanja te trendove na vrijeme prepoznati te imaju potrebne vještine da im se prilagode. Vremena kada je bila dovoljna lijepo dizajnirana prezentacija kako bi se klijent zadivio daleko su iza nas i tko nije u stanju ponuditi opipljivu vrijednost oglašivačima – taj će nestati s medijske scene. Tu mislim i na agencije i na medije.

Prema izvještaju međunarodne konzultantske kuće R3, agencija Initiative najuspješnija je globalna agencija u akvizicijama novih klijenata u prvoj polovici 2018. Na koje sve načine Initative Zagreb profitira od svoje globalne mreže?

Naravno da su klijenti koje je Initiative osvojio globalno, a koji su prisutni na našem tržištu, iznimno važan dobitak za Initiative Zagreb. Ali osim osvojenih klijenata, direktna i neposredna komunikacija koju imamo sa svojom globalnom mrežom i koja omogućava brzi protok informacija i transfer znanja, također je veliki benefit koji nam Initiative pruža.

 

Originalni intervju možete pronaći na linku: http://www.poslovni.hr/marketing-i-mediji/nestat-ce-mediji-i-agencije-koji-oglasivacima-ne-budu-u-stanju-ponuditi-opipljivu-vrijednost-346569