50 posto globalnog digitalnog oglašavanja odvija se na mobilnim uređajima

U posljednjem izvještaju o globalnom tržištu oglašavanja Magna, istraživačka agencija u okviru IPG Mediabrands, predviđa rast investicija u sferi oglašavanja za 3,7 posto, odnosno na 505 milijardi dolara do kraja 2017. godine.

Digitalni mediji nadmašili su televiziju i preuzeli primat u prihodima od oglašavanja.

Najvećim dijelom za to je zaslužna prodaja u segmentima impresija i klikova na mobilnim uređajima (54 posto).

Sama prodaja televizijskih formata će do kraja godine, prvi put nakon 2009., opasti za 1 posto.

Ključni rezultati istraživanja

  1. Investicije u sferi oglašavanja na globalnom nivou povećat će se za 3,7 posto u 2017. godini, i to na 505 milijardi dolara, što je u skladu sa prethodnim procjenama koje je MAGNA objavila u prosincu prošle godine. U odnosu na rast ostvaren prethodne godine (5,9 posto), nova predviđanja predstavljaju zamjetan pad.
  2. Očekuje se da će globalni rast oglašavanja dostići 4,5 posto u 2018. godini, uz povratak velikih televizijskih događaja na godišnjem nivou (Svjetsko prvenstvo u nogometu u Rusiji, izbori za Predstavnički dom u SAD-u, Zimske olimpijske igre u Južnoj Koreji).
  3. 67 od 70 tržišta koje je MAGNA analizirala ove godine će doživjeti stanoviti rast. U okviru 20 najvećih tržišta najviše se očekuje rast u Kini i Španjolskoj (7 posto), Indiji (12 posto) i Rusiji (10 posto).
  4. Najbrže rastuće regije ove godine biti će središnja i istočna Europa (7,2 posto), ispred Južne Amerike (5,9 odsto) i Azijsko-pacifičke regije (5,6 posto). Usporavanje u odnosu na 2016. uglavnom je u Sjevernoj Americi (1,7 posto u odnosu na 7 posto prošle godine) i zapadnoj Europi (2,8 posto u odnosu na 4 posto prošle godine).
  5. Nakon rasta tijekom 2016. godine (3,3 posto), ove godine će se prodaja televizijskih reklama smanjiti za skoro 1 posto zbog nedostatka sportskih događaja i erozije gledatelja i rejtinga, uprkos inflaciji cijene po minuti emitiranja.
  6. Prodaja online reklama će se povećati za 14 posto ove godine, dok će se prodaja offline oglasa (televizija, tisak, radio, OOH) smanjiti za 2 posto. Online oglašavanje će prijeći 200 milijardi dolara (204 milijarde dolara) i postati kategorija broj 1 na globalnom nivou sa 40 posto ukupne prodaje reklama u odnosu na 36 posto, koliko se odvaja za televiziju.
  7. U okviru digitalne prodaje, veći dio prihoda (54 posto) generira prodaja impresija i klikova na mobilnim uređajima. Mobilno oglašavanje će ove godine prvi put prijeći dosadašnji maksimum od 100 milijardi dolara (110 milijardi dolara).
  8. Video i formati na društvenim mrežama I dalje će voditi rast digitalnog oglašavanja (30 posto ili više), dok će plaćeno pretraživanje ponovo udvostručiti rast prihoda (13 posto) i ostati primarni format (skoro polovica prodaje digitalnih oglasa).

 

Prema riječima Vinsenta Letanga, Izvršnog potpredsednika globalnih ispitivanja tržišta u okviru MAGNA-e i autora izvještaja: „Rekordni nivo rasta u 2016. godini na globalnom nivou koji nadilazi ekonomski rast u većem je obimu uzrokovan marketarima koji uprkos rastu cijene emitiranja po minuti i dalje pokušavaju ostati privrženi televiziji. No, spremniji su prihvatiti nove mogućnosti koje pružaju digitalni mediji (pretraživači, društvene mreže, video formati i programatski zakup medija). U 2017. i digitalni i offline rast će se usporiti. Prodaja internet reklama će ipak nastaviti udvostručivati rast na većini tržišta (globalno 13 posto), dok će prodaja televizijskih reklama pasti za 1 posto zbog porasta cijena, erozije rejtinga i nedostatka globalnih sportskih događaja. “

Srednja i istočna Europa dostižu 7,2 posto rasta odnosno iznos od ​​16,7 milijardi dolara.

Prodaja oglasa u srednjoj i istočnoj Europi će ove godine porasti za 7,2 posto (na 16,7 milijardi dolara). Rast potrošnje polako će usporiti u 2018. godini na 5,3 posto.

Dok su se posljednjih nekoliko godina regije srednje i istočne Europe karakterizirale kao politički nesigurne i ekonomski nestabilne, može se reći da se situacija  normalizirala i stabilizirala tijekom 2016. i 2017. godine. Prihod od oglašavanja u Rusiji u 2016. godini porastao je za 10,5 posto, a sličan rast se očekuje i u 2017. godini. Ukrajina se tijekom 2016. godine oporavila vraćajući se rastu nakon dvije godine pada i ponovno će rasti do kraja 2017. godine.

Konačno, tursko tržište oglasa i ove godine nastavlja rast za gotovo 8 posto, usprkos političkim nemirima i zatvaranju mnogih publikacija.

Iza Ukrajine i ruskog rasta oporavka, najbrži rast dolazi iz Rumunjske, Turske i Češke, kod kojih se ove godine rast povećava više nego što je očekivano.

Najsporiji rast u regiji se očekuje u Hrvatskoj, gde je aktualna potrošačka deflacija. Očekuje se da i tržišta koja su se do ove godine borila pokažu izvjestan rast ili znake oporavka u 2017. godini.

Globalna prognoza rasta

Kompletan izjveštaj dostupan je na linku: MAGNA Global Ad Forecast Spring Update_June 2017